Lederudviklingsforløb: Ledelse med jordforbindelse – natur, pædagogik og klima i sammenhæng

Formålet med dette lederudviklingsforløb er at styrke daginstitutionslederes evne til at sætte retning, skabe sammenhæng og sikre fremdrift i arbejdet med læreplanstemaet “Natur, udeliv og science” – som en pædagogisk, organisatorisk og politisk meningsfuld ledelsesopgave.

Forløbet skal give lederne redskaber til at:

  • Forankre børns naturoplevelser og science-forståelse i en meningsfuld pædagogisk praksis
  • Udøve strategisk pædagogisk ledelse, der bringer klima og natur på dagsordenen
  • Udvikle organisatoriske rammer, der muliggør og forpligter til praksisnær bæredygtighed

Lederudviklingsforløbet er ikke kun et internt udviklingsprojekt – det er en investering i børns fremtidige handlekraft og kommunens grønne ambitioner. Lederne bliver brobyggere mellem hverdagens praksis og de strukturelle klimamål, som kræver ansvar og handling i alle led.

Se beskrivelsen nedenfor som et afsæt for en dialog om hvordan vi bedst kan skabe og tilrettelægge det hos jer.